החלקת שיער

לאור חוסר הידע והמבחר הגדול שבשוק להלן הסבר מהי ההחלקה המושלמת לכול סוג שיער על מנת שתבינו מה מתאים לכן ביותר. יש כיום מספר סוגי החלקות :

* ההחלקה היפנית –החלקה זו מתאימה רק לנשים שהשיער שלהן טבעי וחזק ללא שום היסטוריה כימית .נשים אלה רוצות שיער חלק לצמיתות (אחת לחצי שנה צריך לחדש את ההחלקה על השורש שגדל).יש מעצבי שיער שעושים החלקה יפנית על שיער צבוע , זהו סיכון גדול כי ברגע ששיער נצבע מספר פעמים מבצעים עליו החלקה יפנית הוא מאוד יבש. לא מומלץ על שיער צבוע , יש פתרונות אחרים .

החומר הפעיל בהחלקה יפנית משנה את מבנה האנטומי של השיערה ממצב של שיער גלי/מתולתל/או נפוח למצב של שיער חלק ,בריא ומבריק .כול 6-8 חודשים צריך לבצע חידוש של ההחלקה על השורש בלבד .כמובן שזה בתנאי שאת הולכת למקצוען בתחום ובעל דיפלומה לפחות של שנה להחלקות שיער. מומלץ לברר על לקוחות שעשו בעבר החלקות ולראות עבודות.עד כאן המידע עבור החלקות יפניות בלבד. חשוב לדעת שלכל אחת מתאים סוג החלקה שונה על פי ההיסטוריה הכימית של השיער שלה והגמישות של השיער.

*ההחלקה הצרפתית היא החלקה תרמית זו הכלאה של החלקה יפנית והחלקת קראטין. היא מיועדת בעיקר לשיער טבעי או צבוע עד טון 5-6 לשיקולו של מעצב השיער.

*החלקת הסברה זוהי החלקה שיחד עם פעולת ההחלקה היא גם צובעת לצבע שחור את השיער. היא מלאה בחומרים כימיים ,לכן אפשר לבצע אותה רק על שיער טבעי ובריא. ההחלקה היחידה שאפשר לבצע איתה היא שיקום וקראטין.

*החלקת קראטין//ג’ל אלו סוגי החלקות שמשקמות שיער פגום ,יבש וחסר ברק .בעצם כולן מורכבות מקראטין. קראטין זה חלבון עשיר המשקם בצורה נפלאה שיער שיש לו עבר כימי .למכביר והקראטין ביחד עם המחליק מצפה את השיער בחלבון ומותח אותה באלסטיות .יש לציין כי החלקות קראטין לא נועדו להחליק ,אלא רק לשקם את השיער .הבונוס הוא שהן מחליקות לתקופה מסויימת את השיער מה שגורם לו להיראות מדהים ,בריא ,חלק ומבריק .ההחלקות האלו לא משנות את המבנה האנטומי של שיער והן עמידות לתקופה של בין 4-6 חודשים. מומלץ בכל התקופה הזו להשתמש בשמפו ללא מלחים ובמסיכת קראטין .חשוב לא לצבוע את כל השיער רק את השורש .זה מתאים ביותר לנשים שהשיער שלהן עבר צביעות,גוונים,פסים והבהרות. כאשר אתן עושות החלקה , בקשו לראות כי היא מאושרת ע”י משרד הבריאות.

*ההחלקה המשולבת –מורחים את ההחלקה היפנית ,לאחר מכן מנטרל . לסיום, מורחים שכבה של קראטין על מנת לתקן את היובש שההחלקה היפנית מותירה. הקראטין מצפה את השיער ומבריק אותו.

ישנם סוגים שונים ומגוונים של החלקות שיער , החלקות שונות מותאמות לשיער על”פ קריטריונים שונים ולכן לסוגי שיער שונים יתאימו החלקות שונות. להחלקות השיער יתרונות וחסרונות .

יתרונות :

חסרונות :

על מנת לשמר את ההחלקה יש צורך בתיחזוק יום יומי של מוצרים איכותיים , כמו כן שינוי בהרגלי טיפוח השיער.

הימנעות מחשיפת יתר לשמש ומזג אוויר חם ויבש משום שהשיער עצמו יבש יותר.

איבוד הנפח הטבעי בשיער (לעיתים זהו גם יתרון , תלוי בצורך של הלקוח).

איבוד הגמישות הטבעית של השיער.

ביצוע מחודש של החלקה כול ארבעה חודשים בקירוב.

הגבלה בביצוע שינויים בשיער כמו הבהרה קיצונית \ גוונים וכו, תלוי בסוג ההחלקה ובסוג השיער).

פורמלין מהו?

פורמלין הוא חומר משמר . הפורמלין משמש בין היתר לטיהור איזורים נגועים בתוצרי לוחמה ביולוגית ולשימור רקמות למחקר פתולוגי . כמו כן , משמש הפורמלין כחומר חיטוי , עקב היותו חומר רעיל הוא מוחלף לעיתים לחומרים מזיקים פחות לצורך זה . פורמלין בריכוז גבוה עלול לגרום לאנשים מסויימים רגישות יתר . פורמלין מגיב עם חומצה הידרכולית והתרכובת שנוצרת היא מסרטנת .

בהחלקות שיער שונות החומר “פורמלין” קיים , לעיתים גם בהחלקות שמצויין כי חומר זה לא נמצא , הוא אכן שם . למשל בהחלקות קראטין מסויימות יכול לטעון הספר שאין נוכחות של פורמלין בהחלקה , אולם בפועל חומרים אחרים המשמשים כתחליף לפורמלין בעצם הופכים להיות בעליי הרכב זהה לפורמלין ברגע שהם מתערבבים עם חום ומים .

כמצויין לעיל פורמלין הוא חומר מזיק , ועדיף להימנע ממנו . החלקות בהן מצוי החומר לא בהכרח יתנו תוצאות טובות יותר . במידה ומעוניינים בהחלקה ללא פורמלין יש צורך בבירור מעמיק יותר ושאילת השאלות הנכונות וכמובן לבקש לראות אישור ממשרד הבריאות .

-איך ניתן לדעת אם אישור זה תקף?

– במידה ועל הבקבוק רשום “לא נוסה בחום” \ “לשטוף לאחר מספר דקות”- האישור לא יהיה תקף בשימוש של חום ישירות על החומר.

החלקה אורגנית:

אין דבר כזה “החלקה אורגנית ” . גם החלקות שנאמר כי אינן מכילות חומרים כימיים , בעת שילוב עם חום \ מים נוצרים הרכביים כימיים ולכן הן אינן אורגניות . החומרים הכימיים פוגעים בשיער ואף החלקה לא מנועה מכך . למרות זאת ישנן החלקות המזיקות יותר וכאלה המזיקות פחות כאשר הייתרונות שלהן עולים על החסרונות .

החזקה וטיפול :

לאחר החלקה השיער פגיע ויבש יותר . כדאי להימנע מחשיפה ממושכת לחום ושמש . יש להימנע ממוצרים ופעולות אשר מייבשים את השיער (לדוגמא , חימצון , הבהרות למינהן , גוונים וכו. ). חשוב להשתמש בשמפו ללא מלחים (מלחים הם חומרים כימיים ולכן כדאי להשתמש בשמפו ללא מלחים שהוא עדין יותר , אומנם פעולת ההקצפה נמוכה בהרבה , אך הימנעות ממלחים שומרת על השיער ופחות מייבשת משמפו עם מלחים ). כמו כן שילוב של מסכת הזנה (ללא מלחים) מועשרת בקראטין תתן לשיער את הלחות שהוא זקוק לה לאחר ההחלקה . הקרטין עצמו יחזק את השיערה .על מנת להשלים את הזנת השיער ,כדאי להשתמש בשמנים מזינים לאחר החפיפה וסרום . השמן והסרום יעניקו לשיער מראה מבריק ובריא , יפחיתו את היובש ויהפכו את השיער לגמיש יותר ונוח לעיצוב . התדירות של ההחלקות חשובה גם כן . עדיף לא לעשות החלקה יותר משלוש פעמים בשנה (לא פחות מארבעה חודשים בין החלקה להחלקה) , ההחלקות מחלישות את השיער וגם החלקות “משקמות” יגרמו לנזק וקריעת השיער במידה ולא מתחזקים כראוי ולא נמנעים מגורמים מזיקים.

החלקת קראטין – שימוש בייתי?

למעשה אם נחזור בזמן לתקופה שבה גילו צבע לשיער נגלה שכמו שהיום חוששים מלעשות לבד בבית את ההחלקה כך היה גם עם כל הליך צביעת שיער לבד, אך אם הזמן הבינו שהעניין לא כזה מסובך ולאט לאט החלו לעשות צבע בבית לבד ובכך לחסוך זמן מלצאת עם מהבית ללא סידור לילדים או יותר קשה להביא אותם למספרה ולדאוג להם לצוות ובידור שמסביב יש כמה לקוחות שמגלגלות עיניים וכמובן ההבט הכלכלי שמדובר בחסכון של אלפי שקלים. נכון שכל העניין של הצבע\ הבהרה הוא כימי ומאוד אינדיבידואלי הן בסוג השיער והן בטון הצסע השונה בן אחת לשנייה – זה לא מדע מדויק לא ניתן לקחת הוראות ולישם על כל אחת אותו פעולה! לכן זה יכול להיות מסוכן אך אם עובדים בצורה מסודרת עם ידע בסיסי ולא כמו רובוט תוכלי להגיע לתוצאה לא פחות ממעצב השיער שלך במיוחד שמדובר בצביעת השורשים לדוגמא.

מאידך כיום אנו עוברים לגזליזציה בטיפולי הקראטין (החלקות) יש הרבה שתמוהה בעיניהן לבצע לבד בבית אך אין להן שום בעיה לצבוע לעצמן את השיער ואף לבצע הבהרות (שזה ממש יכול לפגוע בשיער) אך המחשבה לבצע לבד טיפול קראטין מפחיד אותן נורא ונראה להן רחוק מהמציאות (למרות שאם נתקדם לעוד 10-25 שנה זה יהיה מאוד מקובל ) למרות שהפעולות והבסיס של הטיפול קראטין יותר פשוט מצביעת שיער.

כמובן שמי שיש לה אפשרות כלכלית (פי שלוש – ארבע) וזמן לשבת אצל מעצב השיער לגיטימי שתעשה כך אך מי שאין לה את הפריבילגיה הכלכלית וסידור לילדים יכולה להתנתק מהפרדיגמה של “טיפול עושים אצל מעצב שיער” ולעשות לפי הוראות ע”י התייעצות עם איש מקצוע (בחנויות לממכר מוצרי שיער וכד’)

להלן פישטנו את ההוראות באופן תאורטי ומעשי : (לדוגמת טיפול אינברטו)

הוראות שמוש:

במידה ולא יש לדלג על שלב הבא זה או לעשות פן בצורה שאת רוצה שהשיער יעוצב ביום יום – גלי או ישר ולא חלק מאוד וכד’)

לפי :

יש להמנע בגיהות הקצוות בחום גבוה

לאחר תהליך הגיהוץ יש להמתין עד התקררות השיער במצבו הטבעי

דילוג לתוכן