שירות לקוחות: 050-377-7817

בס"ד

נשירת שיער לנשים – דברים שכדאי לדעת

נשירת שיער

אז אתה חושב שנשירת שיער היא בעיה לגברים בלבד?…תחשוב שוב. נשים סובלות מנשירת שיער לעיתים קרובות מאוד עקב מוצרי שיער רבים המשמשים נשים המכילים כימיקלים. להלן מאמר שיכול לעזור לך למצוא טיפול מתאים לטיפול בנשירת שיער נשית . תקראי:-

מה כדאי לדעת על טיפול בנשירת שיער לנשים

נשירת שיער היא מצב שאינו בלעדי לגברים. גם נשים יכולות לסבול מנשירת שיער. עם זאת, זה לא קל לחפש את הטיפול הנכון לנשירת שיער. ישנן אפשרויות רפואיות מוגבלות, אך ישנם תוספי מזון רבים הטוענים שהם מסוגלים לפתור נשירת שיער נשית . המצב הנוכחי של אפשרויות הטיפול בנשירת שיער נשית מקשה על הדברים. הנה כמה תזכורות שיעזרו לך למצוא טיפול טוב.

לפני שאתה שם את ידיך על כל טיפול נשירת שיער לנשים, חשוב קודם כל לקבוע את הגורם למצב שלך. זה יבטיח שתקבל את הטיפול הנכון שתוכנן במיוחד עבור מקרה נשירת השיער שלך. זה נכון שרוב מקרי נשירת השיער בקרב נשים ידועים כאלופציה אנדרוגנטית ויש להם קשר לגנים ולהורמונים, אבל את יכולה להיות חלק מהמיעוט שזקוק לסוג מיוחד של טיפול נשירת שיער נשית.

גורם התקרחות – בין שאר סוגי נשירת השיער הנשית הם התקרחות אראטה והתקרחות מתיחה. הראשון הוא הפרעה אוטואימונית שבה מערכת החיסון תוקפת בטעות את זקיקי השיער. המצב המאוחר יותר נגרם על ידי צמה הדוקה או עיצוב שיער.

מצבים אחרים – מצבים אחרים המצריכים פתרונות מיוחדים לטיפול בנשירת שיער נשית עשויים להיגרם על ידי מחלות כמו סוכרת, זאבת ואנמיה. נשירת שיער יכולה להיות גם תוצאה של תרופות מסוימות כמו אלו המשמשות בכימותרפיה. בקרב חלק מהנשים הסיבה לנשירת שיער זמנית יכולה להיות מתח פשוט ופשוט. בכל מקרה, ידיעת הגורם המדויק למצבך תגן עליך מפני הוצאת כספך לפח על טיפול לא נכון בנשירת שיער נשית.

זכור את התבנית

אחת הדרכים לגלות אם את זקוקה לטיפול נשירת שיער לנשי עבור התקרחות אנדרוגנית שהיא הצורה הנפוצה ביותר של נשירת שיער היא להסתכל על הדפוס. 

זכרו תמיד שנשים עם התקרחות אנדרוגנטית אינן נראות אותו הדבר כמו גברים הסובלים מאותו מצב. זכרים עלולים בסופו של דבר לאבד חלק גדול משיערם, וכתוצאה מכך לאזור או כתם קירח ברורים. 

נשים עם זאת מתבטאות בנשירת שיער רק באמצעות דילול מפוזר. אם יש לך נשירת שיער שמובילה לקרחות, ייתכן שהמצב שלך אינו התקרחות אנדרוגנית. זה סימן שאתה צריך טיפול מיוחד לנשירת שיער נשית.

בחר בין שני מצבים

ברגע שאתה בטוח בסיבת נשירת השיער שלך, אתה צריך לבחור בין שני מצבים של טיפול נשירת שיער נשית. את יכולה ללכת לטיפולים רפואיים או לטיפולים טבעיים. 

מבחינה רפואית, את יכולה רק באמת לבחור לעבור ניתוח שיער או לקחת את התרופה היחידה שאושרה על ידי ה-FDA עבור נשירת שיער נשית.

אפשרויות נוספות – יש הרבה יותר אפשרויות לטיפולי נשירת שיער טבעיים . רוב אפשרויות המוצר עם זאת מסומנות כתוספי מזון. הם עשויים לדרוש מחקרים מדעיים נוספים כדי להוכיח את בטיחותם ויעילותם.

מחקר

לדעת יותר על האלטרנטיבה לפני השימוש בה. בצע מחקר משלך על עשבי תיבול וחומרי הזנה הכלולים במוצר לבחירתך. 

זה יבטיח שאכן יהיו לך המרכיבים הנכונים שיעזרו לך במצבך.

 זכרו גם שלגברים ולנשים יש מערכות שונות. ייתכן שחלק מהמרכיבים של מוצרי נשירת שיער לגברים אינם בטוחים או מומלצים לנשים.

נשירת שיער נשים היא סיפור לגמרי אחר
על החשיבות של השיער בקרב בנות המין הנשי אין מקום להרחיב. המחלפות סביב ראשיהן עקרוניות ומרכזיות גם אם הן מהסוג שממש לא עסוקות בטיפוח המראה החיצוני שלהן, ובוודאי כאשר הן לא מפסיקות לעצב  את הופעתן בכל דרך אפשרית. גילוי נשירת שיער אצל נשים או חס וחלילה מופיעים חורים במערך המלא שלו ממש עלולים לגרום להיסטריה.


התקרחות נשית חייבת להיות מטופלת בזהירות ובאחריות, גם בגלל שהיא באמת קשורה לתפיסת העולם ולביטחון האישי של כל אחת ואחת, וגם משום שהיא עלולה להצביע על בעיה אחרת לגמרי שגורמת לאותה חולשה בקרקפת. הסיבות לכך רבות, עוד לפני שאנו מגיעים למעטות ששיערן נפגע בשל גילן המופלג או בגלל ההיסטוריה המשפחתית.

נשים עלולות לגלות שיערות רבות, רבות מידי, מידי בוקר על המיטה אם הן בתקופה קשה של מתח ושינויים. הן עשויות להיחשף לחולשת השיער אם הן בתקופת היריון או בניסיון כסאחיסטי להשיל כמה קילוגרמים מיותרים. התקרחות נשית עתידה להקדים חשיפה של מחלה קשה או אפילו חולשה של אברים פנימיים. 
 

 
אז מה עושים? טיפול בנשירת שיער אצל נשים 
במקרים רבים, התגובה לגילוי רק מגבירה את המצב. כך למשל אם התקרחות נשית נוצרת מלחץ נפשי היא עלולה להגדיל את הסטרס ואתו החולשה בקרקפת וחוזר חלילה. רבות רצות אל הספר ויחד אתו הם מסתירים בעזרת מברשת ומייבש שיער את הפגמים, מה שממשיך את הפגיעה בשיער. במקום כל אלה חשוב ביותר לאפיין את התקלה שמעוררת את אותה נשירת שיער אצל נשים.

הרבה תפישות מגבשות את הסיבות לבעיה ומציעות דרכים לפתרון התקרחות נשית. יש רופאי עור שיציידו בהורמונים החסרים בגוף, רופאי משפחה ישנו אולי כדורים כרוניים בשימוש שוטף, שלא לדבר על השיטה הסינית המחזקת את כל הגוף והאזורים החלשים בו, יחד עם ” חומרים טבעיים ”   המשתלבים בעיסוי הקרקפת העשוי להצמיח טובות, תרתי משמע. 

נשירת שיער עקב תזונה

החשיבות של תזונה נכונה היא חשובה מאוד לבני אדם בכל הגילאים. התזונה מספקת אנרגיה שמאפשרת את קיום הגוף. במקרה שחסרים מרכיבי גוף שונים כגון מים, מינרלים, ויטמינים, פחממות או חלבונים יכולות להיווצר הפרעות ומחלות בגוף. החשיבות של התזונה היא בכמות המזון, איכות המזון ומרכיבי המזון. תזונה לקויה יכולה להשפיע רבות על השיער ויכולה לגרום לנשירת שיער. בדרך כלל נשירת שיער כתוצאה מתזונה לקויה היא זמנית, והשיער יחזור לקדמותו כאשר התזונה תתוקן על ידי הסדרי אכילה שונים או תוספי תזונה.

נשירת שיער כתוצאה ממחסור בויטמינים או תזונה לקויה
נשירת שיער כתוצאה מחוסר ויטמינים היא תופעה לא כל כך מצויה בקרב בן אדם ממוצע, אצל אנשים שעושים דיאטות לא מבוקרות או קיצוניות הסיבה יכולה להיות מחסור בויטמינים. הויטמינים והמינרלים שיכולים להשפיע על השיער הם: אבץ, ויטמין B6 , ויטמין B1 , ויטמין B12 , ויטמין A , ביוטין, ברזל ועוד.

בדיקות דם
על מנת לקבוע האם נשירת השיער שהמטופל סובל ממנה נובעת מתזונה לקויה יש לבצע בדיקת דם דרך הרופא המטפל (רופא עור או רופא משפחה). תזונה לקויה היא לא הסיבה להתקרחות אנדרוגנית (הנפוצה ביותר אצל גברים). אם מדובר בנשירת שיער כתוצאה ממחסור בתזונה, ניתן לתקן את המצב על ידי תוספי תזונה או סידור תפריט תזונה מחדש.

בדיקת הדם עלולה לכלול את הבדיקות הבאות: ספירת דם (CBC), ברזל, חלבון, הורמונים המופרשים בלוטת התריס / תפקוד בלוטת התריס (TSH, T3, T4), וכמובן: רמות הורמונים. יתכנו בדיקות דם שכוללות בדיקות נוספות חוץ ממה שהוזכר.

ויטמינים ומינרלים חיוניים
ביוטין – ביוטין הוא ויטמין מקבוצת ויטמינים B , מסומן כ B7 . מקורות הביוטין בדרך כלל במוצרי חלב. חוסר ביוטין יכול לגרום לעור יבש, פריחה, עייפות, אנמיה, בעיות נוירלוגיות, דיכאון, ציפורניים שבירות, והכי חשוב לנושא שלנו: שיער דליל ולא איכותי ונשירת שיער.

אבץ – סוג של מתכת ויסוד כימי. האבץ חיוני והכרחי לקיום חיים אנושיים אצל בני אדם. מקור האבץ הוא בדרך כלל בשר. אצל אנשים צמחוניים יכולה להיות בעיה של מחסור באבץ, ולכן כדאי לבצע בדיקות דם. שפיכת זרע בתדירות גבוהה יכולה לגרום למחסור באבץ. מחסור באבץ יכול לגרום לנשירת שיער.

נחושת – נחושת היא יסוד כימי מתכנתי. נחושת חיונים ליצורים חיים. חוסר נחושת יכול לגרום לבעיות בשיער.

ויטמין C – ויטמין החיוני לחיים אנושיים. מקורו של ויטמין C נמצא בדרך כלל בפירות שונים כגון פירות הדר, עגבניות, פלפל, ירקות שונים ועוד. חוסר בויטמין C מתאפיין בדימום, אנמיה קלה, חסינות פגומה ובנושא שלנו: מחסור קיצוני בויטמין C יכול לגרום למחלה בשם צפדינה (נדיר) שיכולה לגרום לבעיות בצמיחת השיער. סיבה זו לנשירת שיער היא מאוד מאוד נדירה.

ויטמין A – כמות מופרזת של ויטמין A בגוף יכולה לגרום לנשירת שיער.

ברזל – יסוד כימי. חוסר ברזל בגוף יכול לגרום לנשירת שיער ועייפות. מקורו של הברזל באוכל הוא בשרים, דגים, דגנים מלאים, קטניות ועוד.

ויטמין B12 – תרכובת חיונית לחיים אנושיים. מחסור בויטמין B12 עלול לגרום לאנמיה , מחלות לב ודם, הפרעות פסיכיאטריות, חשש לפגמים מולדים אצל נשים בהריון ועוד. ויטמין B12 מקורו בבשר, דגים, ביצים ועוד. מחסור של הויטמין עלול לפגוע בשיער.

מיתוסים בנשירת שיער

מספר מיתוסים (משפטי שקר, כלומר סיבות לא אמיתיות) לפי המדע:

1. “לבישת כובע גורמת נשירת שיער / התקרחות.”
לא. לבישת כובע או כיפה לא גורמות לנשירת שיער.

2. “גילוח שיער / שיער קצר יותר עוצרים נשירת שיער.”
אין קשר. ההבדל היחיד הוא שכאשר השיער קצר יותר, רואים פחות שיערות נושרות מכיוון שהם קטנות יותר.

3. “שמפו לא טוב גורם נשירת שיער.”
כמעט אף פעם לא.

4. “סירוק לא תקין גורמת לנשירה”
לא. אבל סירוק לא תקין במסרק לא טוב יגרום לתלישת שערות. כדאי להסתרק עם הידיים.

5. “אם אין מעל ל 100 שערות שנושרות ביום, האדם אינו סובל מהתקרחות.”
לא נכון, במידה ומדובר בהתקרחות האנדרוגנית, יכול להיות מצב בו נושרות מתחת ל 100 שערות ביום, ובכל זאת הבן אדם מקריח מסיבה פשוטה: השיער החדש שבא במקום השיער הישן לא צומח, או צומח מאוד דק.

6. “צביעת שיער גורמת להתקרחות”
לא, צביעת שיער לא תביא למצב של התקרחות.

7. “במצב של תזונה נכונה – לא תהיה התקרחות”
יש אנשים שיש להם נשירת שיער עקב מחסור בויטמינים. על מנת לבדוק, יש לבצע בדיקת דם דרך הרופא המטפל. ברוב המקרים של התקרחות גברית זה לא מהסיבה של תזונה או מחסור בויטמינים!

8. “טיפול טבעי הוא יותר בטוח מטיפול כימי”
לא נכון, גם ארס של נחש הוא מאוד מאוד טבעי!

דילוג לתוכן